Robosota Yhdistys

Toiminnasta

Robosota Ry on vuonna 2003 perustettu yhdistys, jonka tarkoituksena on edistää ja kehittää elektroniikan, hydrauliikan, tietotekniikan, sähkötekniikan ja robotiikan tietämystä harrastelijoiden keskuudessa ja hyväksi.

Yhdistys toteuttaa tarkoitustaan pääsääntöisesti järjestämällä Robosota -turnauksia ja näytöksiä, mutta myös muilla tavoin.

Yhdistys tukee myös koulujen ja muiden tahojen järjestämää kerhotoimintaa antamalla tietoa lajista, sekä luomalla lajille turvalliset ja tasapuoliset perusteet harrastaa sitä.

Yhdistys ei tavoittele voittoa, eikä myy tai vuokraa toimintaansa yrityksille, mutta kouluna, yhteisönä, yhteistyökumppaninamme tai lajiin liittyvänä tapahtumanjärjestäjänä olet tervetullut kysymään meitä mukaan tapahtumiin esittelemään toimintaamme. Robosodan löydät esiintymästä esimerkiksi Assembly Summer -tietokonetapahtumasta, jossa pidämme vuosittaisen “pääturnauksemme”.

Yhdistyksen säännöt

Yhdistyksen säännöt löydät oheisesta pdf dokumentista: Robosota YHDISTYKSEN SÄÄNNÖT.

Jäsenet

Yhdistykseen varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen (kts. Yhdistyksen säännöt).

Yhdistyksen jäsenmaksu on 24€ vuodessa (2€/kk). Jos jäseneksi liittyy marras-joulukuun aikana, ei jäsenmaksua peritä kuluvalta vuodelta.

Jäsenetuina mm. pääsy forumeiden jäsenalueelle, mahdollisia alennuksia yhdistyksen tapahtumista sekä yhteistyökumppaneilta ja pääsy vain jäsenille suunnattuihin tapahtumiin.

Jäsenyydestä päätetään seuraavassa yhdistyksen hallituksen kokouksessa. Päätöksestä ilmoitetaan sähköpostitse hakijalle. Jäseneksi hyväksymisen yhteydessä jälkeen lähetetään tilitiedot jäsenmaksun maksamista varten.

Jäsenellä on oikeus erota yhdistyksestä ilmoittamalla siitä kirjallisesti jäsenrekisterin ylläpitäjälle, hallitukselle, sen puheenjohtajalle, tai ilmoittamalla erosta yhdistyksen kokouksessa merkittäväksi pöytäkirjaan.

Jäsenrekisteri & henkilötietojen käsittely

Jäsenrekisterin ylläpitäjä ja tietosuojavastaava

Yhdistyksen tietosuojavastaavan virkaa, jäsenrekisteriä ja maksuasioita hoitaa hallituksen kirjanpitäjä. Jäsenrekisterin ylläpitäjän saat tavoitettua osoitteesta .

Kerättävien tietojen tarkoitus

Tietoja tarvitaan jäsenrekisteriin, jäsenmaksujen laskuttamiseen, sekä yhdistyksen ja jäsenten väliseen viestintään.

Jäsenistä kerättävät tiedot:

• Maksajan:
    • Etunimi
    • Sukunimi
    • Kotiosoite
    • Postiosoite
    • Kunta
    • Puhelinnumero
    • Sähköposti
  • Maksajan ilmoittamien perheenjäsenten:
    • Etunimi
    • Sukunimi
    • Kunta
  • Jäsenyyden vaatimat suostumukset:
    • Yhdistyksen tarkoitukseen ja haluun liittyä
    • Tietojen käsittelyyn
    • Tietojen luovuttamiseen

Jäsenrekisterin saatavuus

Luovutamme jäsenen yhteystiedot toisille jäsenille ainoastaan jäsenen suostumuksesta. Tietojen luovuttamisesta ilmoitetaan jäsenellä aina erikseen. Luonnollisesti jäsentä itseään kannattaa tavoitella telegram -kanavaltamme.

Henkilötietoja ei luovuteta yhdistyksen tai ETA -maiden ulkopuoliseen käyttöön.

Henkilötietojen säilyttäminen

Henkilötietoja tarvitaan niin pitkään kuin jäsenyys on voimassa ja laki edellyttää säilyttämään tietoja kirjanpidossa.

Rekisteröidyn oikeudet henkilötietoihin

• Oikeus tiedustella ja päivittää tallennettuja henkilötietojaan jäsenrekisterin ylläpitäjän välityksellä.
  • Oikeus kieltäytyä henkilötietojensa ilmoittamisesta eteenpäin.
  • Oikeus muihin GDPR -lain alaisiin oikeuksiin.